در سال 1946، تركى آذرى، زبان مادرى او، به فرمان حكومت مركزى تهران ممنوع اعلام مى شود: "فارسى كه از فهم معلم و شاگرد، هر دو خارج بود، شد زبان تحقيق و تدريس." به دليل نوشتن متنى به تركى، مدير مدرسه به او دستور مى دهد كه كاغذ را آنقدر بليسد كه كلمات محو شوند." وقتى صورتم را بلند كردم، همهء بچه ها زدند زير خنده: رنگ هاى مركب روى صورتم مانده بود. من زبان مادريم را قورت داده بودم." "رضا براهنى"

۱۳۸۹ شهریور ۲۸, یکشنبه

درود به شرفت اقای دایی

Traxtorchi.ir
حرفهای نامربوطی که علی دایی پس از بازی با شهرداری بر زبان جاری ساخته تیتر اول برخی خبرگزاری ها شده است و ایشان خوراک خوبی برای رسانه های ضد تراختوری فراهم ساخته و شاید خوش خدمتی خود را نسبت به برنامه 90 و امثال ان به صورت تمام و کمال ایفا نموده است. مطمئنا باید منتظر باشیم تا در برنامه این هفته آقای نود ,  با اتکا به گفته های دایی هجمه سنگینی را بر علیه تماشاگران حاضر در استادیوم یادگار به راه انداخته و ذره ای از عقده هایش را بدین وسیله بگشاید.

«دایی:خودشان بی غیرت هستند که 90 دقیقه به من و کریم توهین کردند/در تبریز کسی برای فوتبال به ورزشگاه نمی آید»
بله آقای دایی , ما بی غیرت هستیم که در فصل پیش با وجود اینکه در تیم مقابلمان حضور داشتید یکصد هزار نفری برایتان دست زدیم و حضور شما را در زادگاهتان گرامی داشتیم.
ما بی غیرت بودیم و درک نکردیم که امثال شما را نباید تشویق می کردیم ولی درود بر غیرت و صد آفرین به شرفت که وقتی به ورزشگاه خانگیت پای گذاشتیم مورد هجوم هتاکیهای قومی و نژادی تماشاگرانتان قرار گرفتیم و شما هم بسیار شرافتمندانه رفتار نمودی و پس از پایان بازی اراجیفی را به خورد خبرنگاران دادی و باز هم ناجوانمردانه محکوممان کردی.
آقای دایی! ما در تعجبیم که چرا در آن زمان تماشاگران تیمت را متهم به قومگرایی نکردی و سخنی از باب نصیحت برایشان ابراز نکردی که دنبال برتری قومیتی نباشند برادر!
چرا در آن روز برایشان یادآوری نکردی که ما همگی هموطنیم و با توهین قومیتی حرمت همدیگر را نشکنیم ولی امروز به خاطر بی غیرت خواندنت ده ها هزار نفر عاشق به وطن را متهم به ناکرده ها و ناگفته هایشان می کنی!!واقعا برد و باخت در فوتبال برایت به این اندازه اهمیت دارد که چنین تهمت های سنگینی را نثار این عاشقان به مملکت خود روا می داری؟!!!
شما فرمودید که : « بی شرف و بی غیرت خودشان هستند که من و کریم را چنین خواندند »
ذهن پریشان و پرخاشگر و بی انصاف خویش را با این جمله در منظر عموم قرار دادی و به قول خودت توهین را با توهین جواب دادی. پس باز هم درود به شرفت!
باز هم جای شکرش باقی است که در مقابل فحشهای رکیک ناموسی تماشاگران سرخابی چنین مقابله به مثلی انجام نمی دهی و ادب و نزاکت را در برابر ایشان بطور کامل رعایت می کنی.
شما می گویی که در ورزشگاه یادگار آتا تورک را تشویق می کنند!! و فیلمش را هم دارید!! بسیار مشتاقیم که چنین فیلمی را منتشر کنید تا اراجیف گوییتان را بیش از پیش در انظار عموم آشکار سازی. ) البته خدمتتان عرض می نماییم اگر توهین های هواداران تیمت به ملت اذربایجان و مردم ترک زبان – طرفه انکه خود را جزوی از انان میدانی -  را در ورزشگاه نشنیده و ندیده اید ما میتوانیم فیلم این دیدار را که توهین ها در پخش زنده به صورت تمام و کمال عیان است  را به خدمت حضرت عالی برسانیم )
شما در جایی می فرمایید : « کجای دنیا سراغ دارید که به همشهری خود اینچنین توهین کنند؟ و چون در تیم مقابل حضور داریم به ما توهین کردند »
برای یک لحظه هم که شده به این حرفهای خود فکر کرده و اولین بازی فصل قبل در تبریز را به خاطر بیاورید. روزی که یکصد هزار نفر شما و کاپیتان تیمت را چندین دقیقه تشویق کردند, مگر آن روز در تیم ما بازی می کردید؟حتی وقتی کریم را بین دو نیمه به بازی فرستادی باز هم همان تماشاگران وی را تشویق کردند و در آن روز همان تماشاگرانی در استادیوم حضور داشتند که امروز آنان را به ناکرده هایشان متهم می کنی.
بله همان تماشاگران بودند که روزی شما را در شهرشان تشویق کردند!!
از خودتان بپرسید که چه کاری را کرده اید که نباید می کردید و چه کاری را باید انجام می دادید و انجام ندادید که لایق « هو » شدن در همان ورزشگاه گشته اید. شما وقتی صحبت از غیرت می کنید ناخودآگاه به یاد پول و شهرت می افتیم که البته چیز بدی هم نیست ولی داشتن ولع زیاد برای کسب آن و زیر پا گذاشتن وجدان برای رسیدن به آن همان غیرتی است که شما مدنظرتان است .
لازم است برایتان متذکر شویم که ما هواداران تراکتور و شهرداری که در ورزشگاه حاضر می شویم دنبال مسائلی که ذهن بیمارتان را پر نموده است نیستیم , تنها گناه ما این است که در شهر و دیار خودمان از تیمهای سرخابی حمایت نمی کنیم و این مسئله بسیاری را بمانند شما می رنجاند.
امیدواریم سلامتیتان را هرچه زودتر بدست آورید.

۲ نظر:

  1. قابل توجه همشهری های آذری:
    ‫حمل پرچم جمهوری آذربایجان در ورزشگاه های ترکیه ممنوع اعلام شده.

    http://www.youtube.com/watch?v=THHzkgpvDuQ
    http://www.youtube.com/watch?v=n8UaFqQXuO0

    آیا این نشانه دوستی بین ترکیه و جمهوری آذربایجان هستش؟

    پاسخحذف
  2. خب بی غیرت که هستی مهرداد تورکه ... غیر از اینه ؟

    پاسخحذف