در سال 1946، تركى آذرى، زبان مادرى او، به فرمان حكومت مركزى تهران ممنوع اعلام مى شود: "فارسى كه از فهم معلم و شاگرد، هر دو خارج بود، شد زبان تحقيق و تدريس." به دليل نوشتن متنى به تركى، مدير مدرسه به او دستور مى دهد كه كاغذ را آنقدر بليسد كه كلمات محو شوند." وقتى صورتم را بلند كردم، همهء بچه ها زدند زير خنده: رنگ هاى مركب روى صورتم مانده بود. من زبان مادريم را قورت داده بودم." "رضا براهنى"

۱۳۸۹ مرداد ۲۸, پنجشنبه

با فریاد «هارای هارای من تورکم» آپارتاید را به لرزه خواهیم انداخت حضور حماسی در روز یکشنبه 89/5/31 در ورزشگاه سهند


اگر چه توهین به ملت آذربایجان سابقه‌ای 80 ساله دارد اما با ورود تیم تراختور به لیگ برتر این تحقیر و توهین‌ها هرچه بیشتر جنبه رسمی‌تری به خود یافت. سال قبل در جریان بازی تراختور- ذوب‌آهن, تراختور-ابومسلم، تراختور- شاهین بوشهر, تراختور- مس کرمان تلویزیون ایران صداهایی را پخش می کرد که در آن رکیک‌ترین توهین‌ها به ملت آذربایجان می شد, داوران علیه تراختور سوت می زدند, اس ام ای های تراختور‌چی‌ها به نفع تیم های فارس مصادره می شد و نهایتا تراختور جریمه می گشت.  


در افتتاحیه لیگ امسال نیز نه‌تنها سیاست‌های غیر‌انسانی گذشته ادامه پیدا کرد بلکه این بار توهین به ناموس و شرف ملت آذربایجان نیز اضافه شده و باز هم تراختور محروم شد تا بدخواهان این ملت فریاد زنند که آذربایجان هیچ سهمی در ایران ندارد!!! اگرچه اعتراض‌های مدنی آذربایجانی‌ها به سیاست‌های کثیف نژادپرستان گوش شنوایی ندارد اما اگر همین اعتراض ها نیز ادامه پیدا نکند به یکباره خواهیم دید علاوه بر اینکه تحقیر ها و توهین ها روز به روز بیشتر می شود تراختور نیز به قعر جدول سقوط کرده است!


ای ملت آذربایجان برای دفاع از خاک و هستی و ناموستان روز یکشنبه 89/5/31 در ورزشگاه و تپه های اطراف آن حضور گسترده به هم رسانید.

۱ نظر: