در سال 1946، تركى آذرى، زبان مادرى او، به فرمان حكومت مركزى تهران ممنوع اعلام مى شود: "فارسى كه از فهم معلم و شاگرد، هر دو خارج بود، شد زبان تحقيق و تدريس." به دليل نوشتن متنى به تركى، مدير مدرسه به او دستور مى دهد كه كاغذ را آنقدر بليسد كه كلمات محو شوند." وقتى صورتم را بلند كردم، همهء بچه ها زدند زير خنده: رنگ هاى مركب روى صورتم مانده بود. من زبان مادريم را قورت داده بودم." "رضا براهنى"

۱۳۸۹ مرداد ۵, سه‌شنبه

شعارهای نژادپرستانه هواداران پرسپولیس علیه ملت آذربایجان

بماند برای آیندگان که چه کسانی شروع کننده بودند
امروز 5 مرداد 1389 در استادیوم آزادی تهران هزاران هوادار پرسپولیس یک صدا شعار صدای عرعر نمیاد ترکه صداش درنمیاد سر دادند. 
اگر امروز جامعه و مسئولین فدراسیون واکنش نشان ندهند مطمئن باشید در تبریز عوض این شعارها داده خواهد شد. و این شروع یک ماجراست...
روی سخنم با عادل فردوسی پور گزارشگر بازی است تو چرا وقتی این شعارهای نژادپرستانه داده میشد داشتی میخندیدی ؟ 
روی سخنم با کریم باقری و علی دایی هستش شما چرا خفه خون گرفته بودید ؟ 

۱۳۸۹ مرداد ۳, یکشنبه

اجازه نخواهيم داد رنگ تراكتورمان را به حساب هواداران پرسپوليس تهران بگذارند

 همگان به ياد داريم كه سال گذشته در بازي پرسپوليس با تراكتورسازي حضور حماسي ما را به چه صورت و با چه ترفندهايي كمرنگتر جلوه دادند. اما اين بار با هم اندیشی ها و خرد جمعی که مابین هواداران تراکتور انجام پذیرفت اجازه نخواهيم داد تا رنگ  تراكتورمان را به حساب هواداران  پرسپوليس تهران بگذارند و ما را در دوربينهاي تلوزيوني  هواداران  پرسپوليس خطاب نمايند.

همه فوتبالدوستان میدانند که رنگ تراكتور و هواداران تراكتور آنچنان  با شور و حال عجيب و مثال زدنيشان آميخته شده  كه  قابل مقايسه با  هيچ تيمي و هوادارانش نمی باشد.

فصل گذشته عده اي منفعت طلب و سود جو با در دست داشتن انواع  تريبونهاي  خبري سعي بر اين داشتند كه سرخي رنگ هواداران تراكتور را  در بازي با  پرسپوليس تهران به حساب هواداران تيم پايتخت بگذارند.

اينگونه عملكردهاي نا عادلانه و مشابه آن  امسال ما  را بر اين داشته تا در اين بازي جهت متمايز شدن از هواداران پرسپوليس  با رنگ سفيد  به  استقبال تيم محبوب خودمان برويم.
اينگونه شيطنتها و به نوعي بي عدالتيها كه در حق تراكتور ما بارها برايمان به اثبات رسيده تنها و تنها ميتواند به مدت دو ساعت رنگ لباسمان را به طرفداري از تيم محبوبمان در اين بازي تغيير دهد و ان  هم  به خاطر اين است كه اين عده نتوانند با رنگ اختصاصي ما افتخار  آفريني  كرده و خود را متقلبانه به رخ اين و آن بكشند.
پس وعده ما آزادي تهران و خلق حماسه اي نو با رنگي نو.
این پست در بالاترین

۱۳۸۹ تیر ۲۱, دوشنبه

هویت


به يقين، هر کسي بارها از خود پرسيده
”من کيستم“، ”هويت من کدام است؟“ تا معيارها و ارزش‌هاي واقعي خود را نشناسيم و ندانيم چه کسي هستيم و هويت خود را به‌درستي نشناسيم، هرگز توانمند نخواهيم بود

۱۳۸۹ تیر ۲۰, یکشنبه

شکنجه شریعتمداری با اولین سیلی ری شهری آغاز شد

محمد محمدی نیک معروف به ری شهری حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی، دادگاه انقلاب ارتش، وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور، سرپرست حجاج ایرانی بود و رئیس کنونی مؤسسه فرهنگی دارالحدیث است یكی از این ازدواج‌های مشهور درون حاکمیت ازدواج ری‌شهری با دختر۹ ساله آیت‌الله مشكینی بود.
ریشهری دادستان انقلاب در ارتش بود، اما این پله اول و تمرینی او برای رسیدن به ریاست سازمان امنیت و وزارت اطلاعات و امنیت بود. آیت الله شریعتمداری را او درجریان تظاهرات ضد خمینی مردم تبریز در سال 1358 نه تنها دستگیر کرد، بلکه برای شکستن همه سدها در جمهوری اسلامی، به صورت او که از مراجع اعظم بود سیلی زد و شکنجه وی را تا گرفتن اعتراف به گناه و حاضر شدن در تلویزیون پیش برد. آیت الله در هم شکسته، اندک زمانی پس از این حضور تلویزیونی و اعتراف به گناه با لهجه ای آذربایجانی دق کرد، پیش از آنکه بتواند به قم بازگردد. اجازه سفر به آذربایجان را از او سلب کرده بودند و حتی تهدید به خلع لباسش هم کردند!
دو چهره و زیر دست ریشهری، بعدها وارث دستگاه امنیتی شدند که وی بنا نهاده بود: علی فلاحیان و محسنی اژه ای. هم علی فلاحیان و هم محسنی اژه ای در بازجوئی از شریعتمداری سهیم بودند
علی فلاحیان یکی از متهمان انفجار در مرکز همیاری یهود در بوئنوس آیرس می باشد که بعد ها به بمب گذاری آمیل شهرت یافت . در جریان این انفجار 10 ها تن از ساکنین یهودی آرژانتین جان خود را از دست داده اند .علی فلاحیان تحت تعقیب پلیس بین الملل قرار دارد و در تاریخ 7 نوامبر 2007 به درخواست دادگستری آرژانتین مبنی بر دخالت داشتن وی در انفجار مرکز همیاری یهودیان و در مقام رئیس وقت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، حکم جلب بین‌المللی وی را صادر کرده‌است
محسنی اژه ای یکی از چهره های منفور جمهوری اسلامی می باشد پرتاب کردن قندان به طرف عیسی سحرخیر و گاز گرفتن شانه وی و قاضی پرونده کرباسچی از کارهای ارزشمند او برای جمهوری اسلامی می باشد !

شکنجه و اعتراف گیری از آیت الله شریعتمداری تمرینی بود برای گام های بزرگتر. همین تیم طرح حذف آیت الله منتظری از صحنه سیاسی ایران را پیاده کردند. آیت الله مطهری را بنام گروه فرقان (هم اندیشان مصباح یزدی و فارغ التحصیلات مدرسه حقانی وی) ترور کردند و برکناری آیت الله منتظری را فلاحیان، ریشهری و محسنی اژه ای (هر سه از شاگران و فارغ التحصیلان مدرسه حقانی مصباح یزدی) پیش بردند. پرونده سید مهدی هاشمی را از ساواک بیرون کشیدند و قتل آیت الله شمس آبادی رئیس لژ حجتیه در اصفهان و حقوق بگیر دربار را بهانه دستگیری سید مهدی هاشمی کردند. برادر داماد آیت الله منتظری و از مقلدان زندان کشیده وی. سید مهدی هاشمی با انقلاب از زندان ساواک بیرون آمد و شد رئیس نهضت های اسلامی و برای دورانی هم رئیس روابط عمومی سپاه پاسداران. او دست توانای آیت الله منتظری در سپاه بود و درست به همین دلیل باید زده می شد تا بتوانند در گام بعدی خود آیت الله را بزنند و منزوی کنند و طرفداران و مقلدانش را در سپاه تصفیه. طرحی که با دقتی عجیب پیش برده شد و آیت الله خمینی را نیز با آن همراه کردند. ضربه را دو سویه زدند. هم به آیت الله خمینی و هم به آیت الله منتظری. در نیمه راه این طرح، علی رازینی رئیس کنونی دادگاه ویژه روحانیت نیز سوار این قطار توطئه شد و به آن تیم پیوست. شاه بیت حضور او دراین تیم، اعدام سریع سیدمهدی هاشمی پیش از رسیدن فرمان توقف اعدام توسط آیت الله خمینی بود. از بیت آیت الله خمینی خبر دادند که خمینی با خواست منتظری برای جلوگیری از اعدام سید مهدی موافقت شده و رازینی شتابزده حکم اعدام را اجرا کرد، پیش از آنکه نامه به زندان برسد. باید همه رازها به گور سپرده می شد و پله های بعدی را بالا می رفتند.
با اعدام سیدمهدی هاشمی، مقبره و بارگاه شمس آبادی را در اصفهان برپا کردند. شهید راه حجتیه، که بارگاهش قبله مصباح یزدی است! قدرت نمائی با بردن رئیس جمهور وقت "علی خامنه ای" بر سر همین مقبره و بارگاه بالا گرفت و این دهن کجی بزرگی بود به آیت الله منتظری، آیت الله صالحی نجف آبادی، آیت الله طاهری و همه روحانیونی که در سالهای شاهنشاهی با انجمن حجتیه و تفکرات و وابستگی های اخوان المسلمین مخالفت و مقابله کرده بودند. پله های عروج علی خامنه ای تا رسیدن به منبر رهبری را ریشهری و آن تیمی که نام برده شد اینگونه فرش کردند و به همین دلیل نیز همه آنها عزیزاند و مدیر و مدبر!
جلد اول خاطرات ریشهری با آنکه با دقت امنیتی تنظیم شده تا نقطه پایانی بر حیات سیاسی آیت‌الله منتظری بگذارد، اما همانگونه که چنین نقطه ای را نتوانست بر این حیات بگذارد، جاپاهائی نیز برجای گذاشت که خلاف دوراندیشی های امنیتی ریشهری بود. این کتاب در آینده منبعی خواهد شد برای بررسی سلسله خاطرات از دو نظام شاهنشاهی و جمهوری اسلامی ایران
آیت الله العظمی شریعتمداری در غروب پنج‌شنبه مطابق با ۱۴ فروردین ۱۳۶۵ در بیمارستان مهراد تهران، بر اثر نارسایی کلیه درگذشت. ولی خیلی از طرفداران وی بر این عقیده بودند که وی توسط خمینی دژخیم به شهادت رسیده است و به اجبار حکومت و به دستور روح الله خمینی بدون تشیع جنازه و شبانه در قبرستان ابوحسین قم دفن شد

این پست در بالاترین

۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

احضار گسترده فعالین دانشجویی دانشگاه تبریز به اداره اطلاعات در آستانه حوادث خونین 20 تیر 78


در آستانه سالگرد حوادث 20 تیر ماه 1378 دانشگاه تبریز و نیز به منظور تداوم بخشیدن به فضای امنیتی و پلیسی شدید دانشگاه تبریز در یکسال اخیر، تعدادی از فعالین دانشجویی این دانشگاه به اداره اطلاعات شهر تبریز احضار و مورد بازجویی های طولانی و تهدید در مورد هرگونه حرکت مدنی و اعتراضی قرار گرفتند.

لازم بذکر است بازجویی های مذکور در اتاق شماره 37 زندان مرکزی تبریز که در اختیار اداره اطلاعات شهر تبریز میباشد انجام پذیرفته است.

همچنین پیش از این صدرا آقاسی و نعيم احمدی از فعالین دانشجویی دانشگاه تبریز و از اعضا انجمن اسلامی دانشگاه، روز دوشنبه 24 خرداد بازداشت شده بودند.
این پست در بالاترین